۰

همه‌چیات

هدایت و ضلالت

جولای 14, 2010 در 18:10 توسط

کبوتر حرم-خاطرات خدمت در حرم امام‌رضا علیه‌السلام-هدایت و ضلالت

این هفته در حرم آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا علیهماالسلام میزبان خانواده‏‌ای هندی بودم که حالا مقیم استرالیا شده‌‏ند. نکتۀ جالبی که خودم هم خبر نداشتم، این بود که محمد حنیف بسمی و فوزیه، پدر و مادر خانواده، قبلاً سنی بوده‏‌ن و به لطف خدا به مکتب اهل‌بیت(ع) هدایت شده‏‌ن.

آخر خدمت داشتم با یکی از دوستان دربارۀ این خانوادۀ هدایت‌شده صحبت می‌کردم. اون هم از خاطرۀ برخورد با جوونی گفت که به قول خودش پیرو فلان مکتب بوده و «پیر»شون فلانیه و در همین حرم امام‌رضا(ع) چالش کرده‌‏ن. جوون می‌گفته: «ما هم مثل شما هستیم و دوازده امام رو قبول داریم. فقط اذان ما پنج دقیقه زودتر از اذان شماست! درضمن، از همۀ مکروهات پرهیز می‌کنیم. زن‏‌هامون باید پوشیه بزنن. لباس آستین‌کوتاه نمی‌پوشیم و… .»

به اون دوست توضیح دادم که با توجه به اصطلاح «پیر» و این عقاید بدعت‌‏آلود، اون جوون عضو فرقه‏‌ای با گرایش‌های صوفیانه بوده که به قول خودشون، عقاید و اعمالشون هیچ فرقی با تعالیم شیعه نداره؛ ولی کلی فرق داره!

توی ذهنم اون خانوادۀ هدایت‌شده و این جوون گمراه رو کنار هم گذاشتم و به این فکر می‌کردم که زیارت اون خانواده ان‌شاء‌الله قبوله و ذخیرۀ آخرت و مایۀ برکت‏شون در دنیا؛ ولی زیارت این آدم نفهم و گمراه چه‌بسا هیچ دردی ازش دوا نمی‌کنه!

کبوتر حرم

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید