۰

همه‌چیات

روزیِ ویرجینیا

آگوست 23, 2017 در 00:37 توسط

کبوتر حرم-خاطرات خدمت در حرم امام‌رضا علیه‌السلام-روزیِ ویرجینیا

گاهی امام‌رضا علیه‌السلام معجزه می‌کند تا هدیه‌های متبرکش روزیِ ویرجینیا شود.

********

نمی‌دانم اسمش را چه بگذارم: پیرغلام، همیشه‌خادم، پدیدۀ نوکری، آچارفرانسۀ حرم، وقف خدمت، وردست حضرت…؟ بیست‌وچند سال است که هر روزِ خدا می‌آید حرم برای نوکری. همۀ سوراخ‌سُنبه‌های حرم را بلد است. همه را می‌شناسد. همه هم می‌شناسندش. هر کاری از دستش بربیاید، برای زائر و حرم انجام می‌دهد. با همۀ رفتار و رنگ‌وروی خاکی‌اش، همیشه چند خادم را دوروبرش می‌بینی که ازش دستور می‌گیرند و راهنمایی می‌خواهند. یک پا رئیس است برای خودش؛ از آن رئیس‌هایی که فیش نجومی‌شان برات شفاعت امام‌رضاست!

حالا چی شده که امام‌رضا(ع) مهر ما را به دل حسن آقا انداخته، نمی‌دانم. مدتی است که هروقت دم دستش هدیۀ متبرکی از حرم دارد، به دستم می‌رساند تا برسانم به دست زائران آقا. ازجمله همین هفتۀ پیش که بدون درخواست من، بیست‌وسه‌چهار بسته نبات متبرک را خالی کرد توی کیسه‌ام!

نبات‌ها را با خودم بردم تا ببینم روزیِ چه کسی خواهد شد. چند روز بعد، در خدمت زائر ایرانی عزیزی بودم که در ویرجینیای آمریکا دانشجوست. همراهش شدم تا بلکه بتوانیم از آستان قدس چند جلد نهج‌البلاغه به زبان‌های مختلف بگیریم و بفرستیم برای مسلمانانی که در طرح بین‌المللی نهج‌البلاغه‌خوانی شرکت کرده‌اند؛ طرحی که همین دانشجوی عزیز و دوستانش به‌راه انداخته‌اند. از این بخش آستان پاس‌کاری‌مان کردند به آن بخش، از اتاق این مسئول دفتر به اتاق آن مدیر و درنهایت، التماس دعا!

به ذهنم آمد که شاید چند هدیۀ متبرک حرم بتواند کام تلخ این زائر را شیرین کند و دست خالی برش نگرداند. یاد آن بسته‌های نبات افتادم که حسن آقا به‌م داده بود؛ ولی بازهم بیشتر می‌خواستم.

با دوست نویافتۀ ویرجینیانشین، بعد از نماز مغرب و عشا رفتیم سراغ حسن آقا. گفتند: «امروز پیداش نشده. شاید رفته باشد مسافرت.» به دوستم گفتم: «این حسن آقا که من می‌شناسم، مسافرت‌برو نیست. پیداش می‌کنم.»

فردا صبح که روز پرواز زائر دورپرواز بود، بسته‌های نبات را برداشتم و راهیِ حرم شدم. زنگ زدم به حسن آقا. گفت در بیمارستان است و پیگیر بیماری قلبی خانمش. برای شفای خانمش حمدی خواندم و فهمیدم همان تعداد بستۀ نبات متبرک، دقیقاً همان تعداد، روزیِ ویرجینیا بوده است.

کبوتر حرم

Print Friendly, PDF & Email

برچسب‌ها:, , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید