۰

همه‌چیات

امام‌رضا(ع)، چرخ‌وفلک و رونق اقتصادی

جولای 22, 2008 در 19:35 توسط

کبوتر حرم-خاطرات خدمت در حرم امام‌رضا علیه‌السلام-امام‌رضا(ع)، چرخ‌وفلک و رونق اقتصادی

لابد می‌پرسید چه ربطی به هم دارند. عرض می‌کنم.

این هفته ورودی صحن کوثر ایستاده بودم. بیرون این ورودی، سرویس‌های بهداشتی هستند و از پشت سرویس‌ها هم به خیابون امام‌رضا (تهران) و کوچه‌پس‌کوچه‌هاش راه داره؛ بنابراین بعضی‌ها از همون جا وارد حرم می‌شن. باز هم بنابراین، بین سرویس‌های بهداشتی و صحن کوثر بازرسی ورودی گذاشته‌ن؛ درنتیجه کسانی هم که برای تجدید وضو از صحن خارج می‌شن، دوباره موقع ورود باید از بازرسی رد شن.

اون روز مثل همیشه، اونایی که از بیرون می‌اومدن و می‌خواستن از صحن کوثر وارد حرم بشن، بدون اینکه متوجه بشن، از جلوی سرویس‌های بهداشتی رد می‌شدن. از بازرسی می‌اومدن داخل و از من آدرس دستشویی رو می‌پرسیدن. بعد دور می‌زدن و موقع برگشت، دوباره از بازرسی رد می‌شدن و شاکی بودند از این وضعیت چرخ‌وفلک.

تابه‌حال چندین بار این مشکل رو با مسئولان در میون گذاشته‌یم و پیشنهاد کرده‌یم که این بازرسی رو قبل از دستشویی بذارن تا اونایی که برای تجدید وضو می‌رن، مجبور نباشن دوباره از بازرسی رد بشن. ولی شنیدیم که قراره بین سرویس‌های بهداشتی و صحن کوثر، بازار کوثر، مثل موقعیت بازار غدیر، راه بیفته و کسانی که می‌خوان از بازار مستقیم به حرم بیان، باید از بازرسی رد شن. خب، دلیل قانع‌کننده‌ایه؛ بالاخره مردم باید نقش امام‌رضا(ع) رو در رونق اقتصادی هم ببینند!

حالا ملتفت شدید که امام‌رضا(ع)، چرخ‌وفلک و رونق اقتصادی چندان هم بی‌ربط نیستند؟

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید